fbpx

עורך דין רשויות מקומיות

"אורדן" – עורכי דין ורואי חשבון (1987) מומחים בנקיטת פעולות משפטיות מהירות ואגרסיביות במידת הצורך, ניהול משא ומתן והובלת מערך משפטי כולל מול רשויות מקומיות ועיריות.

עורך דין רשויות מקומיות מייצגים בעיקר חברות נדל"ן ויזמים, מסעדות, ברים ובעלי עסקים וכן אנשים פרטיים בתביעות כספיות ובסכסוכים שונים מול העירייה. שיטת העבודה האגרסיבית, הלא מתחנפת והמדויקת בה אנו נוקטים, השיגה לנו וללקוחותינו תוצאות מרשימות לאורך השנים.

 

איך נראה עימות עם עירייה?

כפרנסי הציבור, על הרשויות המקומיות וזרועותיהן חלה חובת הגינות ותום לב מוגברות מעבר לאלו החלות על גופים או אנשים פרטיים. לצערנו המציאות מלמדת כי חלק נכבד מהן נוטה "לשכוח" זאת.

במקרים רבים החלטות שרירותיות, מוטעות, פזיזות, או סתם כאלה המנוגדות לכל הגיון ו/או חוק – מתקבלות על ידי פקידים או נושאי משרה המודעים לכך שבכל מקרה (כמעט) הם לא ישלמו מחיר אישי, אך מנגד החלטותיהם עלולות לחרוץ גורלות לעסק או אדם פרטי.

כמו כן, התמודדות ו/או עימות מול רשויות מקומיות ועיריות כרוכה בדרך כלל במכשול נוסף מעבר למכשולים ה"רגילים" המובנים בכל עימות – והוא המכשול הבירוקרטי. נדמה כי יותר מדי פעמים ראינו  עניינים של "בירוקרטיה" – אשר תוצאתן משום מה נוחה בצורה בלתי רגילה לרשויות.

ניסיוננו הרב בייצוג חברות ואנשים פרטיים במקרים מורכבים מול רשויות מקומיות שונות, בא לידי ביטוי במהירות ובאופן התגובה הנכונה לכל מקרה ומקרה ומאפשר נקיטת פעולות השוברות כל מחסום המגיע מהצד שכנגד (הרשות) – בין אם נגרם מתוך אדישות ו/או שרירות לב ובין אם נעשה בכוונת מכוון.

עורך דין רשויות מקומיות
עורך דין רשויות מקומיות

 

7 כללי ברזל להתנהלות מול רשויות מקומיות / עיריות במקרים של חילוקי דעות משמעותיים:

  • יש להתנהל מול האדם הרלוונטי בלבד בדרג הגבוה ביותר האפשרי – כל פניה או סיג ושיח עם גורם אחר בעירייה הינו בגדר בזבוז זמן. כאשר את מקבלים הנחיות מאנשים בדרג הנמוך יותר תכירו בעובדה שזו הדרך שלימדו אותם להתנהל מול כל בקשה שהם קיבלו.
  • הקפידו לתעד כל שיחה או תכתובת עם עובדי הרשות- בין אם בהקלטה ו/או בכל דרך חוקית אחרת. אין שום עבירה על החוק כאשר אתם מקליטים או מתעדים את השיחות או התכתובויות הנעשות מול הרשויות המקומיות.
  • כל הבטחה או סיכום שאיננו בכתב מהאדם הרלוונטי ברשות – משמעותו אפסית. חובה חשובה היא לתעד כל החלטה אשר בוצעה מול הרשויות המקומיות בצורה הכי מדויקת שניתן.
  • היו שונים במובן זה שיהיה ברור שאינכם יריב "רגיל". זכרו כי אתם ובעיותיכם אינם בראש סדר העדיפויות המוניציפאלי, בלשון המעטה. כוונו לכך שהאדם הממונה ירגיש כי המקרה שלכם, בניגוד לאחרים, יגרום לו ל"כאב ראש" אשר יוציא אותו מאזור הנוחות הפקידותי חסר האחריות האישית בו הוא מצוי.
  • הטילו ספק בכל "עובדה" נטענת לעניין סמכויות לכאורה, חוק, אירועי עבר ו/או כל עניין אחר. קיים סיכוי טוב שיתגלה כי עניין שהוצג לכם כ"תורה מסיני" – יתגלה כמשולל כל יסוד. השתמשו בעורך דין רשויות מקומיות על מנת להבין האם הדברים שאומרים לכם הם נכונים או שמא הם דרך לגרום לאנשים להפסיק לשאול שאלות קשות את מגישי השירות.
  • זכרו כי בניגוד לפרקטיקה הכוחנית הנהוגה בדר"כ על ידי פקידי העיריות ו/או היועצים המשפטיים שלהם במצבי עימות, הרי מוטלות עליהם חובת הגינות וחובת תום לב מוגברות.
  • על כן, שימו לב להתנהגויות שאינן מצופות מגוף ציבורי – גם אם הסכסוך הינו במישור העסקי ולא המנהלי. רשויות מקומיות צריכות להיות אחראיות לכל דבר שמתנהל גם בדרגים הנמוכים ביותר בשרשרת הפיקוד.

 

כללים אלו נבנו מתוך ניסיון של עשרות מגעים, עימותים והליכים משפטיים מול רשויות מקומיות ועיריות, ולהבנתנו מייצגים את המציאות העגומה בהתנהלות מול גופים אלו.

אורדן – עורכי דין ורואי חשבון (1987) בעלי ניסיון רב בניהול סכסוכים והליכים משפטיים מול רשויות מקומיות ועיריות ומשיג ללקוחותיו תוצאות יוצאות דופן.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
התמודדות עם סכסוכים מול רשויות מקומיות ועיריות יכולה להיות חוויה מורכבת ומתסכלת עבור האדם הפרטי ובעל עסק כאחד. אחד הקשיים המשמעותיים הוא היעדר אחריות אישית בקרב פקידים ברשות המוניציפלית. מכיוון שהם מודעים לכך שלהחלטות שלהם יש לרוב השלכות מינימליות עבורם באופן אישי, הם עשויים לקבל החלטות שרירותיות, פזיזות או לא הגיוניות שעלולות להשפיע לרעה על עסקים או יחידים. חוסר אחריות זה יכול להוביל לתחושת חוסר אונים למי שנקלע למחלוקת עם הרשויות. זהו בדיוק המקום בו עורך דין רשויות מקומיות נכנס לתמונה.
התנהלות מול רשויות מקומיות ועיריות יכולה להיות משימה לא פשוטה, לאור המכשולים הבירוקרטיים וחוסר האכפתיות שאנשים ועסקים נתקלים בהם לעתים קרובות, מצד העוסקים במלאכה. עם זאת, על ידי פניה לייעוץ משפטי של עורך דין רשויות מקומיות, ניתן לקבל הנחיות לצעדים אסטרטגיים שיסייעו בעמידה על זכויותיכם. באמצעות סיוע משפטי של עו"ד רשויות מקומיות מנוסה אנשים ועסקים יכולים להגן על האינטרסים שלהם בסכסוכים עם רשויות מקומיות במגוון נושאים כדוגמת השגות על חיובי ארנונה, מחלוקות בהקשרי פגיעות נזיקיות, סכסוכים מנהליים ועוד. כך ניתן לאזן את מאזן הכוחות מול הרשויות המקומיות ולהגדיל את הסבירות לפתרון הוגן.
כאשר מתעמתים עם רשות מקומית או עירייה, חיוני לאמץ גישה אסטרטגית להגדלת הסיכויים לתוצאה חיובית. ראשית, אנשים ועסקים צריכים לוודא שהם מתקשרים עם האדם הרלוונטי ברמה הגבוהה ביותר בעירייה, כדי למנוע בזבוז זמן מיותר על התנהלות מול עובדים בדרג נמוך יותר שאולי אין להם כוח החלטה. בנוסף, תיעוד כל התקשורת והאינטראקציות עם הרשויות יכול לספק ראיות חשובות אם יתעוררו מחלוקות. אסטרטגיה מכרעת נוספת היא ערעור על העובדות לכאורה שהוצגו על ידי הרשויות. לעתים קרובות, הם עשויים להציג מידע כלשהו כאמת מוחלטת, אך בעזרת עורך דין של רשויות מקומיות, אנשים יכולים לאמת את נכונות הטענות הללו ולהפריך אותן. כך אפשר לערער על הנחות חסרות בסיס ולחזק את מעמדכם בסכסוך.