fbpx

איך בוחרים עורך דין לייצוג מול רשויות המיסים?

כאשר נגיע לעת בחיינו המחייבת אותנו בבחירת עורך דין לייצוג מול רשויות המיסים, חשוב שנזכור שהתהליך העדין הזה יצריך אדם מיומן ומוסמך בכמה שיותר תחומים הנוגעים ברשויות המיסים. כאשר עורך הדין שמייצג אותנו מול רשויות המיסים מכיר קצת יותר מרק חוקי המיסוי, יש לו יתרון חסר תקדים שהופך כפועל ישיר ליתרון שלנו מול רשויות המיסים. אז בואו נבין ביחד מה הופך עורך דין מיסים, לעורך דין מומלץ לייצוג מול רשויות המיסים.

מתי נצטרך ייצוג מול רשויות המיסים?

כאשר מדובר בייצוג מול רשויות המיסים, יהיה מדובר בלקוחות שהם בעלי עסק או עצמאיים ועל כן הם אלה שמפרישים את המיסים באופן פרטני מול רשויות המיסים. בעת תשלום סדיר לרשויות המיסים בגין העסקאות השונות אותן אנו מבצעים, זה רק אנושי שנעשה טעות קטנה או 2 בדיווח המיסים שלנו.

אך, גם אם לא עשינו טעות ממשית בתשלום המיסים לפעמים נדרש לעמוד בפני רשויות המיסים לביקורות או חקירות למיניהן במידה ויהיה חשד מצד רשויות המיסים לביצוע עבירת מס כזו או אחרת מצידנו.

חשוב שנבין, שאסור לנו לעמוד מול רשויות המיסים בגפינו שכן אין לנו די ניסיון או ידע על מנת להגן על עצמנו מול גוף שמטרתו העיקרית היא לפקפק בנו ולבסוף, להרשיע אותנו. אבל איך בוחרים עורך דין לייצוג מול רשויות המיסים כדי שייצג אותנו על הצד הטוב ביותר? הנה כמה דברים שחשוב שתחפשו באותו עורך הדין.

 

אין חכם כבעל ניסיון

הלימודים הגבוהים, יכולים לקחת אותנו רק למרחק מסוים. הרי ישנם דברים שלא נוכל ללמוד באף בית ספר או אוניברסיטה, אלה אך ורק מהחיים עצמם. הניסיון הוא קריטי במיוחד כשמדובר דווקא בייצוג מול רשויות המיסים, שכן עורך הדין צריך לייצג את הלקוח שלו בצורה אסרטיבית, אך מכובדת. מלאה ביטחון עצמי, אך ענווה.

הדקויות הקטנות הללו הן בדיוק מה שנלמד דווקא מתוך הניסיון ולא מתוך הלימודים האקדמיים. כדי לוודא כי עורך הדין שלנו הוא בעל ניסיון, נסו לבדוק כמה שנים הוא פועל כעורך דין ויתרה מזאת כמה שנים הוא פועל כעורך דין לענייני מיסים. אם עורך הדין שלנו עוד ב-5 שנים הראשונות שלו, אין בזה כל רע, אך הוא לא יהיה עורך הדין המושלם עבורנו.

איך בוחרים עורך דין לייצוג מול רשויות המיסים?
איך בוחרים עורך דין לייצוג מול רשויות המיסים?

מיליארד מיוצגים לא טועים

אין מה לעשות, ההמלצות תופסות מקום מרכזי בעת בחירה של כל בעל מקצוע. בין אם מדובר בעורך דין לייצוג מול רשויות המיסים ובין אם אנחנו בוחרים קוסמטיקאית לעיצוב הגבות, בלי המלצות אין בכלל על מה לדבר! כאשר אנחנו מחפשים על עורך הדין המיועד ומגיעים למבוי סתום מכיוון שאנחנו לא מוצאים המלצות טובות או רעות כלל על אותו עורך הדין, זה סימן לא טוב עבורנו.

הרי חוסר המלצות הן בעצם ההמלצה הכי גרועה שיכול עורך הדין לקבל. על כן, חשוב שתבדקו ותמצאו את כל הביקורות אודות עורך הדין על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת, בחנו אותן ונסו לבדוק בסך הכל האם הדעה על אותו עורך הדין היא חיובית או שמא היא שלילית.

 

חוזק השרשרת כחוזק החוליה החלשה

במרבית המקרים, עורכי הדין לא יפעלו לבד ודווקא יצטרפו או יקימו בעצמם משרד לעריכת דין. עורכי הדין יחפשו וימצאו עורכי דין נוספים, שיש להם אמונה בהם ויגייסו אותם להצטרף למשרד שלהם. כאשר עורך הדין מגייס אליו עורכי דין נוספים, זהו סימן מובהק כי עורך הדין המקים הוא כל כך מוצלח, שהוא היה מוכרח לגייס לכוחותיו עורכי דין נוספים שיעזרו לו בייצוג התיקים הרבים שנכנסים אליו.

בעת הפנייה למשרד עורכי הדין חשוב מאוד שנבדוק גם לגבי עורך הדין המייצג אותנו וגם בדבר שאר עורכי הדין הנמצאים איתו במשרד על מנת להבטיח כי המשרד ברמה כללית גבוהה, זכרו, חוזק השרשרת היא כחוזק החוליה החלשה.

 

היכרות מעמיקה עם רשויות המיסים

כאשר נבחר בעורך הדין לייצוג מול רשויות המיסים, חשוב שנבחר בעורך דין בעל ניסיון בייחוד מול רשויות המיסים. בעוד רבים יפנו לעורך דין שבאמתחתו בין היתר גם עריכת דין בדיני המיסים, חשוב שנזכור כי כאשר אנו עומדים מול רשויות המיסים בייצוג של עורך דין שלא מתמחה במיסים הוא איננו מסוגל לבצע את העבודה בצורה טובה עבורנו.

גם אם עורך הדין שלנו עבר את כל הקורסים בהצטיינות, הדבר לא יוכל להשתוות לעולם לידיעה של הפוליטיקה הרגישה שבמשרדי רשויות המיסים. כאשר עורך הדין שלנו הוא מומחה בכל דיני המיסוי ויש לו גם היכרות קרובה ומעמיקה עם רשויות המיסים, אזי יש לו את כל הכלים לחלץ אותנו מהצרה בצורה שתייצג אותנו בצורה הטובה ביותר מול רשויות המיסים.

 

עורך דין מיסים שהוא גם רואה חשבון

אין יתרון גדול יותר לעורך דין בייצוג לקוחותיו מול רשויות המיסים מאשר היותו רואה חשבון. בעוד עורכי הדין לענייני מיסים לפעמים יסתבכו בחישוב והבנת המסמכים החשבונאיים הסבוכים של רשויות המיסים, עורך דין שהוא גם רואה חשבון יקרא את המסמכים הללו בקלות ובהבנה מוחלטת, שכן כחלק מהסמכתו כרואה חשבון הוא עבר הסמכה והתמחות ברשויות המיסים עצמן.

כאשר נבחר דווקא בעורך דין כזה, אנו מאפשרים לעצמנו הגנה כללית בייצוג מול אותן הרשויות בצורה הטובה ביותר ואנחנו בעצם משתמשים במישהו מכוחותיהם של רשויות המיסים לטובתנו.

 

לסיכום – דני אורדן, הבחירה המנצחת

דני אורדן, הוא אחד מעורכי הדין לענייני מיסים המובילים בתחומו ובזכות ניסיון נרחב, צוות מנצח, המלצות אינספור והיכרותו המעמיקה עם עולם המיסוי בפרט ורשויות המיסים ככלל הוא מסוגל לייצג כל לקוח בהצלחה. דני, הוא מייסד משרד עורכי הדין ורואי החשבון אורדן ומלבד הסמכתו כעורך דין ורואה חשבון דני מוסמך גם ככלכלן, מה שמהווה עבורו יתרון חסר תקדים מול כל עורכי הדין האחרים לענייני מיסים.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: