fbpx

מה עושה עורך דין צווארון לבן?

עורך דין עבירות צווארון לבן מוסמך לספק ייעוץ, ייצוג והגנה משפטית לכל אדם אשר נחשד / נאשם בביצוען של עבירות צווארון לבן, שבראי החוק – הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין, שהעונשים בצידן הן חמורים ועלולים לכלול גם מאסר בפועל. בשורות הבאות נסביר באילו סוגים של עבירות מדובר בעצם, מה עושה עורך דין צווארון לבן על מנת להגן על מי שנאשם או נחשד בהן ומתי הזמן המומלץ לפנות לייעוץ משפטי.

מה עושה עורך דין צווארון לבן ומי זקוק לשירותיו?

עורך דין לענייני צווארון לבן עוסק בתיקים הנסובים סביב חשד או אישום בביצוע עבירות שבחוק העונשין הישראלי מסווגות תחת קטגוריית עבירות צווארון לבן. מדובר הלכה למעשה בעורך דין פלילי, המתמחה במתן שירותי ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי לחשודים ונאשמים בעבירות שוחד, עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עבירת התחזות, עבירות מרמה והונאה, עבירות זיוף, שימוש במידע פנימי, רישום כוזב במסמכי חברה, הפצת ידיעות ודוחות כוזבים, הפקת חשבוניות פיקטיביות, עבירת ביצוע תרמית בניירות ערך, והן הלאה.

זוהי רשימה חלקית של סוגי העבירות הפליליות שבהן עורך דין לעבירות צווארון לבן מוסמך לסייע ללקוחותיו. מי שנזקק לשירותיו של עורך דין עם התמחות כזו, הוא כל אדם שעולה כנגדו חשד או שעומד להיות מוגש כנגדו כתב אישום על רקע מעורבות בעבירת צווארון לבן לסוגיה, לרבות מי שמזומן לחקירה בהקשר זה.

 

מדוע הפנייה להתייעצות משפטית עם עורך דין צווארון לבן היא קריטית?

הרשעה בביצוע עבירת צווארון לבן, גוררת אוטומטית רישום פלילי שבכוחו לפגוע קשות בשמו הטוב של הנאשם, במצבו הכלכלי, בחייו המשפחתיים ובשגרת חייו התקינה, כבר החל מראשיתם של הליכי החקירה כנגדו. לכן, הפנייה לייעוץ משפטי מעורכי דין צווארון לבן, לטובת ביצוע בקרת נזקים והתנהלות נכונה בחקירה, היא מחויבת המציאות, כבר בשלב הזימון לחקירה בחשד למעורבות בעבירות צווארון לבן.

מה עושה עורך דין צווארון לבן
מה עושה עורך דין צווארון לבן

כיצד פועל עורך דין צווארון לבן על מנת להגן על מי שנאשם או נחשד בעבירת צווארון לבן?

קו ההגנה הראשון שבו נוקט עו"ד צווארון לבן לטובת לקוחותיו, הוא הדרכתם כאמור, להתנהלות נכונה ומחושבת עוד בשלב החקירה הראשונית. הכנת החשוד לחקירה המשטרתית היא קריטית למניעת פליטות פה שעשויות לסבך אותו לחומרה בהמשך ההליך.

ככל שהתיק יגיע לשלב של הגשת כתב אישום, עורך דין עבירות צווארון לבן פועל להגנה על לקוחותיו על ידי חתירה לביטול החשדות או האישומים כנגד הלקוח, או לכל הפחות – מציאת דרכים להפחתתם. במקרה השני – עורך הדין יפעל להמתקת פסק הדין לטובת הנאשם.

 

ייחודם של סוגי התיקים שעורך דין צווארון לבן מוסמך לספק סיוע משפטי בהם

בהמשך לאמור לעיל, חשוב להבין את ייחודם של סוגי התיקים שבהם עורך דין צווארון לבן מספק שירותי סיוע וייצוג משפטי ללקוחות. עבירות הצווארון הלבן הן אמנם עבירות פליליות. אולם מאפייניהן שונים מאלו של הפשעים "הקלאסיים", שרבים מהם כוללים מרכיב מובהק של אלימות פיזית לצורותיה, נזקים ברורים לרכוש, ו/או מכירת חומרים מסוכנים שהשימוש בהם גורם לפגיעה פיזית.

עבירת צווארון לבן לעומת זאת, היא עבירה פיננסית ו/או עסקית במהותה, המאופיינת לרוב ברמת תכנון ותחכום גבוהה וככזו – גם ההתחקות אחר הסממנים לביצועה ומבצעיה, הוא מורכב בהרבה. במרבית המקרים, עבירות צווארון לבן נסובות סביב גלגול של סכומי כסף גבוהים מאוד המושגים באמצעי מרמה ומוזרמים לחשבונות בנק ומקומות אחרים, באופן שנועד לטשטש את עקבותיהם של הכספים ולהקשות על הגופים הבנקאיים, העסקיים והממשלתיים בהתחקות אחר מסלולם.

גילוי היקפה של עבירת צווארון לבן, הוא לעיתים סבוך שכן עבירות אלו עלולות לחרוג מגבולותיה של מדינה ספציפית, ובהתאם לכך – גם הוכחת חפותם של חשודים או נאשמים בעבירות מסוג זה, הוא עניין מורכב כשלעצמו. לכן ייצוג משפטי בתיקי צווארון לבן, מחייב התמחות מיוחדת וניסיון משפטי ענף מצד הסניגור המייצג.

 

מתי הזמן המומלץ לפנות לייעוץ משפטי מול עו"ד צווארון לבן?

מדינת ישראל לצד מדינות רבות אחרות בעולם המערבי, פועלות באופן אקטיבי בשנים האחרונות, למלחמה בעבירות הצווארון הלבן, שנקשרו במקרים רבים בפעולות טרור וסחר בסמים המסכנים כל אחד כשלעצמו את כלל הציבור.

בהתאם לכך, ישנה חקיקה מחמירה ומגמת ענישה מחמירה כלפי עבריינים שהורשעו בעבירת צווארון לבן, כך שהעונשים שקבועים בחוק מתחילים בקנסות גבוהים שיכולים בנקל להגיע גם לעונש מאסר בפועל. לכן אם זומנתם לחקירה בחשד לביצוע עבירת צווארון לבן ולבטח אם אתם כבר ניצבים בפני כתב אישום שעומד להיות מוגש נגדכם או שהוגש זה מכבר, זה הזמן לפנות לייעוץ מול עו"ד מנוסה בתיקי עבירות צווארון לבן.

חשוב לזכור שההשלכות של הרשעה בעבירת צווארון לבן, הן מעבר לעיצומים הכספיים והעונש הפלילי שעלול להיות מוטל על העבריין. עצם הרישום הפלילי כשלעצמו והמעורבות בהליכים הפליליים, נוטה לפגוע באופן חמור מאוד ומיידי בשם הטוב של הנאשם וכפועל יוצא – גם בפרנסתו, בעסקיו וביכולת ההשתכרות העתידית שלו ושל בני משפחתו.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את תחום עיסוקו של עורך דין צווארון לבן ואת אופי השירותים המשפטיים שהוא מוסמך לספק ללקוחותיו. עו"ד צווארון לבן דני אורדן הוא בעל ניסיון משפטי של מעל ל- 30 שנים במתן שירותי ייעוץ משפטי וייצוג בתיקי צווארון לבן לסוגיהם – מול רשויות האכיפה, הפרקליטות ובערכאות המשפטיות.

השירותים שמספק משרדנו, כוללים בין השאר גם ייצוג במעצרים ובחקירות משטרתיות או חקירות מס וסיוע בהגשת ערעורים בהקשר לקנסות מנהליים, תשלומי כופר ועוד. לפרטים נוספים בנוגע לעבירות צווארון לבן – משרד עורך דין אורדן כאן לשירותכם – צרו קשר בהקדם.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
מעילה בכספים

עמי היה מנהל משמרת אהוב ומוערך באחת הרשתות הקמעונאיות הגדולות והמוכרות בישראל. אלא שלאורך שנות עבודתו, ביצע מעילה בכספים בסניף שבו עבד והואשם בגניבה בהיקף

קרא עוד »