fbpx

איך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי?

עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי הוא עו"ד המתמחה בהוראות החוק המסדירות את הפעולות וההחלטות של רשויות ממשלתיות, עיריות ורשויות מקומיות ברמה הארצית, האזורית והמקומית בישראל. בשורות הבאות יסביר עו"ד דני אורדן אודות השירותים שניתן לצפות לקבל ממשרד עורכי דין המתמחה בתחום משפטי זה, ואיך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי מנוסה וטוב.

איך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי? הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון

בבחירת עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי, חשוב שתקחו בחשבון את הדברים הבאים:

  • ניסיון: חפשו עורך דיןשיש לו ניסיון בתחום המשפט הספציפי בו אתם זקוקים לעזרה, כגון ייעוד מקרקעין, רכש ציבורי, ארנונה וכדומה.
  • מוניטין: בררו על המוניטין של עורך הדין בקרב לקוחות שהסתייעו בעבר בשירותיו. תוכלו  לבקש מעורך הדין הפנייה לממליצים או לבדוק ביקורות אונליין.
  • תקשורת: חפשו עורך דין קשוב שקל לכם לתקשר איתו. זה קריטי מכיוון שסביר להניח שהעבודה עם עורך הדין על התיק שלכם תהיה צמודה.
  • עלות: בררו מראש מה שכר הטרחה שגובה כל עורך דין מנהלי / ציבורי או עו"ד רשויות מקומיות שאתם פונים אליו, וודאו שהוא במסגרת התקציב שלכם. בנוסף, ודאו שאתם מבינים באיזו שיטה עורך הדין גובה את התשלום ובאילו מועדים. למשל, האם עורך הדין גובה תשלום לפי שעה או לפי מחיר מחירון קבוע.
  • מיקום: קחו בחשבון את מיקום משרדו של עורך הדין המוניציפלי וודאו מראש שהוא נגיש ושנוח לכם להגיע לפגישות עם עורך הדין שם.

 

בסופו של דבר, חשוב למצוא עורך דין מנהלי, ציבורי או מוניציפלי שנוח לכם איתו ושאתם מאמינים שייצג ביעילות את האינטרסים שלכם.

איך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי?
איך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי?

האם כל משרד עורכי דין יכול לספק שירותי עו"ד מנהלי ציבורי ומוניציפלי?

לא לכל עורכי הדין בישראל יש בהכרח מומחיות במשפט מנהלי, ציבורי ועירוני. מתן שירותים משפטיים הקשורים בתחומים המשפטיים הנ"ל, מצריך לא רק שליטה מוחלטת בהוראות החוק הרלוונטיות אלא גם היכרות עם פקידי ממשל ולשכות ברשויות המקומיות, רקורד של ליטיגציה מוצלחת במחלוקות מול גופים אלו ויכולת לספק ללקוחות פתרונות יצירתיים בנושאים שונים הקשורים בהתנהלות מול גורמי ממשל או גורמים מוניציפליים. כל אלו הם תוצר של התמקדות בדיסציפלינות המשפטיות הספציפיות הללו וניסיון רב שנים בעיסוק בהן בפועל.

 

אילו שירותים משפטיים ניתן לקבל מעורך דין מנהלי, ציבורי ועירוניים?

מעורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי ניתן לקבל מגוון של שירותים משפטיים הקשורים להתנהלות מול משרדים ממשלתיים, ועמידה של תושבים בתקנות וחוקים ברמה הארצית, האזורית והמקומית. במסגרת זו עשויים להיכלל ייעוץ לגבי ציות של יחידים או בעלי עסקים להוראות ותקנות ממשלתיות או מקומיות, ייצוג בדיונים מנהליים וערעורים, או ליווי בהתדיינות הנוגעת לקבלת אישורים מגורמים ממשלתיים או התמודדות עם החלטות של גורמים אלו, לרבות באמצעות שימוש בעתירות מנהליות לבג"ץ.

עורכי דין המתמחים במשפט מנהלי ועירוני בישראל יכולים לספק ייעוץ וייצוג משפטי ליחידים, עסקים וגורמים נוספים בניווט בסביבה משפטית מורכבת זו. הייעוץ והייצוג ניתנים בנושאים כדוגמת שירותים ציבוריים, ייעוד ושימוש בקרקע, חיובי ארנונה ועוד. בנוסף, הם יכולים גם לספק ייצוג וייעוץ גם לעיריות, רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים או ציבוריים אחרים.

 

חשיבות המומחיות הספציפית של עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי

התמחות ספציפית וניסיון רלוונטי בתחום הליטגציה המנהלית והמשפט המנהלי, הציבורי ומוניציפלי י, הינם חיוניים לבחירת עורך דין מנהלי, ציבורי ועירוני טוב. תיקים הנוגעים בעולמות המשפטיים הללו, כרוכים לרוב בסוגיות משפטיות מורכבות הספציפיות לרשויות מקומיות או לתקנות ממשלתיות. רק עורך דין בעל ידע ספציפי בתחומים אלו, יוכל לנווט במורכבויות הללו ולספק ייצוג יעיל ללקוחותיו.

בנוסף, ניסיון רלוונטי נרחב בטיפול בתיקים דומים, יכול להעניק לעו"ד את המיומנויות הדרושות כדי לפתח אסטרטגיות משפטיות יעילות ולהשיג תוצאות חיוביות עבור לקוחותיו. ללא התמחות וניסיון רלוונטי בעולמות תוכן אלו, ייתכן שעורך הדין לא יהיה כשיר להתמודד עם האתגרים והניואנסים הייחודיים של תיקים בתחום המשפט המנהלי, הציבורי והרשותי.

 

האם המיקום הגיאוגרפי של המשרד משנה משהו בחיפוש אחר עו"ד עירוני?

המיקום הגיאוגרפי של משרד עורכי דין יכול לחולל הבדל משמעותי כאשר מחפשים עורך דין עירוני עורך דין לענייני רשויות מקומיות או עו"ד מוניציפלי. זאת מכיוון שחוקים ותקנות עשויים להשתנות בין רשות מקומית אחת לאחרת. לכן, עורך דין שמכיר את החוקים והתקנות באזור הספציפי בו מתנהל התיק של הלקוח, יכול להיות יעיל יותר בקידום האינטרסים של מרשו.

יתרה מכך, במקרים מסוימים, יש צורך שעורך הדין יהיה נוכח פיזית במקום שבו מתנהל התיק. כך למשל, במקרים של טיפול במקרקעין מול הרשות המקומית, שבהם ייתכן שיהיה צורך שעורך הדין יבדוק פיזית את הנכס ויקיים פגישה פנים אל פנים עם הלקוחות וגורמים שונים בעיריה או ברשות.

אף שלא תמיד הכרחי שעו"ד מוניציפלי ישתייך למשרד עורכי דין שממוקם פיזית באותו אזור כמו הלקוח, לעו"ד רשותי שמכיר את החוקים, התקנות והלך הרוח המקומיים באזור, בהחלט יש יכולת לתרום להשגת תוצאה מוצלחת עבור לקוחותיו.

 

איך לבחור עורך דין מנהלי, ציבורי ומוניציפלי – סיכום

לבחירת עורך דין מנוסה המתמחה במשפט מנהלי, ציבורי ומוניציפלי, ישנה חשיבות רבה למיצוי זכויותיכם מול גורמי ממשל וגורמים רשותיים. זכרו שבחירה בעורך דין ללא התמחות וניסיון מספקים בתחום זה, עלולה לגרום להפסדים כספיים, לדחיית תביעתכם ולכישלון התיק שלכם.

לכן חשוב לקחת בחשבון את ההתמחות של עורך הדין, הניסיון בתיקים דומים לשלכם, הביקורות מלקוחותיו הקודמים והמיקום הגיאוגרפי של משרדו, כדי לקבל החלטה מושכלת ולמצוא את עורך הדין המתאים ביותר לטיפול במקרה שלכם.

מעוניינים בייעוץ משפטי מעו"ד מנהלי, ציבורי ומוניציפלי מנוסה? עו"ד דני אורדן כאן לשירותכם. פנו למשרדנו בהקדם ונתאם עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית כבר כעת.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
עבירות מס הכנסה

עבירות טכניות מאבק חסר פשרות מתנהל בין המדינה לבין עברייני המס, כאשר משאבים רבים מושקעים באיתור העבריינים, במניעה מוקדמת של ביצוע עבירות אלו ובענישה קשה

קרא עוד »
מהו מיסוי הייטק

על מנת להבין מהו מיסוי הייטק, יש להבין מהו מיסוי חברות – אותו מס יחסי שחברות ותאגידים נדרשים לשלם על פי החוק. מס החברות כולל

קרא עוד »
עורך דין העלמת מס

מקנס שיחסל אתכם סופית ועד מאסר ממושך: מה צפוי לאדם שמעלים מיסים? עשרות תיקי העלמות מס בשווי מאות אלפי ועד מיליוני שקלים מנוהלים מידי שנה

קרא עוד »
ערעור בתביעות מס

כל בעל עסק במדינת ישראל משלם סכומים גבוהים יחסית למס הכנסה על הרווחים שלו הנובעים מהפעילות העסקית השוטפת שלו במהלך שנת המס שלגביה הוגש הדו"ח.

קרא עוד »