fbpx

עורך דין לענייני ארנונה

לנוכח יוקר המחיה במדינת ישראל של השנים האחרונות, נטל המיסים המוניציפליים ובכלל זה תשלומי הארנונה, מכביד מאוד על חלק נרחב מהאוכלוסיה. לכן בשורות הבאות נסביר כיצד עורך דין לענייני ארנונה יכול לסייע לכם בהפחתת נטל הארנונה שאתם משלמים למינימום האפשרי, במסגרת החוק.

על מקור הצורך בסיוע משפטי של עורך דין לענייני ארנונה

תשלום הארנונה הוא אחת החובות הכלכליות הבולטות והמוכרות של כל אזרח ישראלי. אנשים צריכים לשלם על הנכסים בהם הם גרים, על הנכסים אותם הם משכירים וכן על הנכסים בהם הם עובדים או מייצרים תוצרת. הארנונה היא עמוד התווך של הכלכלה המוניציפלית, והיא מאפשרת לרשות המקומית לתפעל ולתחזק את עצמה.

כאמור, כל אחד מאיתנו משלם ארנונה על הנכסים שברשותו, אך התשלום משתנה בהתאם להרבה מאוד פרמטרים. יש חשיבות לאופי המבנה (מגורים, עסקים, השכרה, מפעלים) וכן לגודלו, כמות האנשים בתוכו ועוד. הרבה אנשים לא מודעים לכך, ומשלמים את תשלום הארנונה מבלי לדעת את הפרטים במלואם. אנשים לא יודעים שתשלום ארנונה יכול להיות מוזל, גם מפני שהוא אינו מפורט, ובכך הם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף עם השנים.

 

על החיסכון בהוצאות שתוכלו להשיג בעזרת עורך דין ארנונה

המטרה של עורך דין ארנונה היא לסייע לאנשים פרטיים ולעסקים לנווט בחוקים והתקנות המורכבים סביב תשלום הארנונה. עורכי דין אלו ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת שבעלי נכסים ישלמו את סכום המס המתאים על אחזקות הנדל"ן שלהם, ושהם יקבלו כל פטור או זיכוי זמינים להם הם עשויים להיות זכאים. זוהי עבודה לא פשוטה, ורק אנשים שמתמחים בתחום באופן ספציפי יוכלו לעשות אותה על הצד הטוב ביותר.

השאלה הגדולה מבחינת הרבה אנשים היא איך אפשר לחסוך בתשלום הארנונה. איך אפשר להביא את עצמכם למצב בו תשלום הארנונה שלכם הוא מינימלי בהתאם לנכסים שברשותכם. כך למשל, אם אתם משכירים את דירה שברשותכם לחיילים או חיילים משוחררים, ייתכן כי אתם זכאים לפטור מלא מתשלום ארנונה. את כל העניינים הללו קשה מאוד לדעת לבד, ולכן צריך לפנות לשירותיו של עורך דין לענייני ארנונה באופן ייעודי.

עורך דין לענייני ארנונה
עורך דין לענייני ארנונה

סוגי השירותים שעורך דין ארנונה יכול לספק לכם

ישנם כמה מקרים עיקריים בהם אנשים מגלים כי הם אינם משלמים את סכום הארנונה שהם אמורים לשלם ובהם:

  1. חישוב השומה
  2. טיפול בתיקון שומת ארנונה
  3. הגשת ערר על חיוב ארנונה
  4. הפחתת ארנונה
  5. קבלת פטור מארנונה

 

בתוך המקרים הללו, יש הרבה מאוד סייגים ואפשרויות, ולכן העבודה עם עורך דין ארנונה היא חשובה מאין כמוה.

 

חישוב ותיקון שומת הארנונה באמצעות עורך דין לענייני ארנונה

הנושא של חישוב השומה הוא אולי החשוב ביותר בעבודתם של עורכי דין לענייני ארנונה והוא צריך להיעשות עם קבלת התשלום הראשון. אנשים אשר מתחילים לשלם על נכס, לא תמיד יודעים שאפשר להגדיר את הייעוד שלו אחרת, או לקבל הקלה בגלל מספר הנפשות במשפחה. תשלום הארנונה הוא אינו דבר קבוע, והוא בהחלט יכול להשתנות בהתאם לקריטריונים רבים.

הדבר הכי נכון לעשות הוא לפני לאיש מקצוע איכותי ולבקש את חוות הדעת שלו על התשלום, והאם אפשר להקטין אותו. מרבית העבודה של עו"ד ארנונה הוא בתחום של טיפול בתיקון שומת ארנונה.

בהרבה מאוד מקרים, החישוב של תשלום הארנונה נעשה בצורה שגויה על ידי הרשות המקומית. זה יכול לקרות מכמה סיבות, כולל אי הגדרה נכונה של הנכס, או של הגודל שלו, וגם בגלל שינוי שנעשה עם הזמן. הרבה אנשים מגלים שתשלום הארנונה שלהם היה מוגדל עם השנים, והם רוצים לקבל פיצוי רטרואקטיבי.

בעזרת עורך דין טוב לענייני ארנונה, אפשר להגיע לסכום המדויק, ולדרוש אותו מהרשות המקומית בצורת הסדר, או דיון בבית המשפט. אגב, זה יכול לעבוד גם הפוך, עם דרישה פחותה שמתגלה על ידי הרשות המקומית וגם כאן, אפשר להתמודד עם הנושא בצורה טובה ולנצל את הטעות לטובתכם.

 

קבלת פטור מארנונה בעזרת עו"ד לענייני ארנונה

השגת פטור מארנונה אפשרי אם אתם עומדים במספר קריטריונים, כמו השכרת נכס לחיילים בודדים או משוחררים, אם אתם משפצים את הדירה או אם היא עומדת ריקה. קשה מאוד להשיג פטור מארנונה בלי הרבה מאוד מסמכים רלוונטיים ולכן, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין רשויות מקומיות עם התמחות בארנונה, על מנת להשיג את התנאים האולטימטיביים לתשלום הארנונה לאורך זמן.

 

עורך דין לענייני ארנונה לייצוג מול הרשויות המקומיות וערעור על חיובי ארנונה

אחד מהתפקידים העיקריים של עורך דין ארנונה היא לייצג את הלקוחות בסכסוכים מול רשויות המס. זה יכול לכלול משא ומתן עם נישומים להפחתת ערך הנכס לצרכי מס, ערעור על שומת ארנונה או ערעור על סיווגו של נכס כחייב במס או כפטור ממס. עורך הדין גם יסייע ללקוחות להבין את סוגי הפטורים השונים ממס שעשויים להיות זמינים עבורם, כגון אלו עבור אזרחים ותיקים, או עבור נכסים המשמשים לסוגים מסוימים של פעילויות עסקיות.

 

איזה ידע משפטי צריך להיות לעורך דין לענייני ארנונה?

עורכי דין המתמחים בארנונה חייבים להיות בעלי הבנה מעמיקה של חוקי המס של המדינה ושל הרשויות המקומיות. הם צריכים להיות בעלי כישורי ניתוח ופתרון בעיות וכן כישורי תקשורת טובים הם גם חיוניים, שכן עורכי הדין הללו עובדים לעתים קרובות עם לקוחות, פקידי ממשל ואנשי מקצוע משפטיים אחרים כדי לפתור בעיות מס מורכבות.

 

לסיכום – היכן אפשר למצוא עורך דין מומלץ לענייני ארנונה?

סיוע משפטי של משרד עורך דין מנוסה לענייני ארנונה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם במדינת ישראל המחזיק בנכס מקרקעין. בין אם אתם בעלי דירה למגורים או בית שאתם משכירים, בין אם אתם משקיעים בנכס נדל"ני או בעליו של נכס מסחרי ובין שאתם במעמד של שוכרים בלבד, עורך דין ארנונה יכול לעזור לכם לנווט בנוף המשפטי המורכב של מיסים מוניציפליים כדי להבטיח שתשלמו רק את סכום הארנונה הרלוונטי לנכס שלכם.

במשרד עו"ד ארנונה דני אורדן, תקבלו סיוע מקצועי בכל עניין הנוגע להתנהלות מול הרשות המקומית או העירייה שלכם, לרבות ייעוץ משפטי מקצועי בנוגע להגשת עררים לוועדות המקומיות ולערכאות משפטיות. זקוקים לייעוץ נוסף ממשרד עורך דין מוביל לענייני ארנונה? אנחנו כאן עבורכם – פנו אלינו בהקדם!

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
מלכודות מס

על פי חוקי מדינת ישראל, בדומה למרבית המדינות המתוקנות בעולם, כרוך הביצוע של פעולות כלכליות כאלה ואחרות בתשלום מס. בדרך כלל, גובה המס והנסיבות שבהן

קרא עוד »
עורך דין מע"מ בגבעת שמואל

מבחינת החוק בישראל, עבירות מע"מ הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין. בהתאם לכך, גם העונשים בצידן נוטים להיות חמורים. אדם שהורשע בעבירות מע"מ עלול להידרש

קרא עוד »
עבירות מכס

לא פעם אנו שומעים דיווחים בתקשורת מכל רחבי העולם על אנשים אשר ניסו להכניס למדינות שונות מוצרים מסוגים שונים. לכל מדינה יש את המדיניות שלה

קרא עוד »
החוק בנושא מיסוי בינלאומי

כידוע, במרבית מדינות העולם נדרשים האזרחים לשלם מיסים שונים, המתקיימים גם עבור אנשים פרטיים, באותה מידה שהם מתקיימים עבור גורמים מסחריים. חברות שיש להן סניפים

קרא עוד »
עורך דין מע"מ 

מס ערך מוסף (מע"מ) הוטל במדינת ישראל החל מאמצע שנות השבעים של המאה הקודמת. זאת, לאחר דיונים ממושכים ותהליך הכנה שנמשך תקופה ארוכה. מאז, הפך

קרא עוד »