fbpx

עורך דין עבירות מין

תנועת ה – "מי טו" (Me Too) שינתה את תפיסת המיניות והיחס לנשים בעולם. דברים שבעבר עשויים היו להיחשב לגיטימיים מבחינה חברתית (לכאורה), נחשבים כיום כהטרדות מיניות, ויש מורכבות גדולה בנושא האופן בו נשים תופסות התנהגות גברית. בשל המודעות הגדלה לנושא, בשנים האחרונות כמות התלונות והדיווחים על עבירות מין והטרדה מינית, גדלה בצורה משמעותית.

שינוי תפיסתי זה נותן את אותותיו גם במערכת המשפט בארץ. לאור הגידול בכמות התיקים שנפתחים כיום בגין עבירות מין, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין עבירות מין, לשם מיצוי זכויות מיטבי מול גורמי החוק והמשפט. הדבר נכון בין אם אתם בצד המתלונן או בצד העומד לדין.

 

מהן עבירות מין?

עבירות מין הן עבירות פליליות הנוגעות לתחום המיניות והפגיעה באוטונומיה של הזולת על גופו ומיניותו. ישנו מגוון עבירות מין המטופל במסגרת חוק העונשין בישראל – החל מעבירת הטרדה מינית ועד עבירות אונס (או בשמן הרשמי "עבירות אינוס"). ייצוג משפטי בהליך הפלילי הנוגע לטיפול בעבירות מין, מוצע על ידי עורכי דין פליליים בעלי ניסיון ספציפי עם תיקים מסוג זה.

 

סוגי התיקים שעורך דין עבירות מין מוסמך לסייע בהם

ישנם סוגי תיקים שונים שבהם עו"ד עבירות מין מוסמך לספק שירותי ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי, כאשר השכיחים ביניהם הינם:

 

  • עבירות אונס (אינוס)
  • עבירות מעשי סדום
  • עבירת בעילה אסורה בהסכמה
  • עבירת מעשים מגונים
  • עבירת ניצול יחסי מרות
  • עבירת הטרדה מינית

לכל אחד מסוגי מהעבירות הללו, ענישה בדרגת חומרה אחרת על פי הדין הפלילי בישראל, כאשר בקביעת עונשו של עבריין מין שהורשע בביצוע המעשים שבגינם עמד לדין, נלקחות בחשבון גם נסיבות ביצוע העבירה, הקשר בין העבריין לקורבן/ות, מאפייני הקורבן/ות, גיל העבריין וגיל הקורבן/ות, שאלת השימוש בכלי נשק תוך ביצוע העבירה, ועוד.

עורך דין עבירות מין
עורך דין עבירות מין

על נחיצות הייצוג המשפטי מעורך דין עבירות מין

כל אדם הנחשד או נאשם כאחראי לביצוען של עבירות המנויות בדין הפלילי בישראל בתור עבירות מין, עלול להגיע למצב בו הוא מתויג מבחינת החוק והחברה בארץ בתור עבריין מין. משמעות הדבר הינה כי פלוני שביצע או ניסה לבצע אקט מיני שפגע בזולתו, ככל שיורשע במעשים המיוחסים לו – צפוי לעונשים הקבועים בחוק העונשין בצידן של עבירות מין מהסוג שבו הוא נאשם.

במקרה שבו אדם מזומן לחקירה משטרתית בחשד לביצוע עבירת מין, או שהוא עומד לדין פלילי – לאור ההשלכות של הרשעה בביצוע העבירה, ייצוג משפטי מעורך דין עבירות מין הוא כורח המציאות. הפנייה לעו"ד עבירות מין היא לא פחות מאשר קריטית למיצוי זכויותיהם של חשודים, נאשמים ונפגעי עבירות מין כאחד, מול רשויות החוק והמשפט. לכן אין להקל ראש בנחיצות הייצוג המשפטי בהליך הפלילי.

 

חשיבות הסיוע מעורך דין עבירות מין לחשודים ונאשמים

עורכי דין עבירות מין מהווים נכס אמיתי עבור אנשים שנקלעו לסיטואציות מורכבות של חשד / אישומים לביצוע עבירת מין. ישנם אנשים הנאשמים בהטרדות מיניות או אף בעבירות מין חמורות יותר, על לא עוול בכפם. בהרבה מקרים, ישנה עבירה, אך היא אינה תואמת את גרסת המתלונן או המתלוננת ולכן, דווקא בעבירות מין, עו"ד פלילי בעל ניסיון רב בתיקים כאלו, יכול להיות נכס שיוריד או ימחק לחלוטין את האישומים.

 

האם ניתן לפנות לעורך דין עבירות מין לקבלת ייצוג משפטי בנושא עבירות מין במקום העבודה?

ההתייחסות להטרדות מיניות במקומות העבודה היא מורכבת יותר, כי בהרבה מקרים, יש מעורבות של תפקידים שונים, יחסי עובד מעביד, או יחסים בין קולגות שחרגו מגבול הטעם הטוב. בנוסף, להטרדות בעבודה יש גם נדבך של היכרות מוקדמת, כך שגם הסיכוי לחציית קווים הוא גדול יותר, אך מנגד, יש הרבה יותר סיכוי לתלונות שווא בעקבות אירועים אחרים שקרו, אשר גרמו לקרע בין שני הצדדים.

בנוסף, ברוב מקומות העבודה יש גורמים מוסמכים לטיפול בעבירות מין, וגם לכך יש לתת חשיבות מכרעת. בכל מקרה, התייעצות עם עו"ד עבירות מין לקראת הגשת תלונה על פגיעה מינית בסביבת העבודה, או לשם התמודדות עם תלונה מסוג זה, באם הוגשה כנגדכם – היא חיונית להתנהלות משפטית נכונה ושמירה על האינטרסים שלכם בנסיבות הללו מול מעסיקכם והקולגות שלכם.

 

חשיבות הניסיון המקצועי של עורך דין עבירות מין הפועל כסנגורו של הנאשם

עו"ד עבירות מין נכנסים לאולמות בית המשפט במטרה להיטיב עם הלקוחות שלהם, שבהרבה מקרים הרסו חיים של אנשים אחרים. עבודת הסניגוריה הפלילית, היא בכללותה, אינה מלאכה פשוטה כלל ועיקר, ובפרט בנושא של הליכים משפטיים שנפתחו על רקע אישומים בביצוע עבירות מין. תפקידו של עורך דין עבירות מין כמייצג של נאשם בביצוע עבירות אלו, הוא להתעלם מרעשי הרקע, ולפעול כמייצג נטול פניות.

במסגרת הטיפול בתיקו של הנאשם בעבירות מין, עו"ד עבירות מין אחראי לרדת לחקר נסיבות המקרה ולבחון את השתלשלות האירועים בתיק. זאת על מנת לשים את הדברים בהקשרם הרלוונטי, ולעזור ללקוח לממש את זכותו להליך הוגן. לעיתים מאפשר הייצוג המשפטי המקצועי להביא לשכנע את הערכאה אשר דנה בתיק, לבטל את האישומים לחלוטין, ככל וניתן להוכיח כי מדובר בתלונה חסרת שחר. מנגד, במקרים שבהם לא ניתן להימנע מהרשעתו של הנאשם – עורך דין עבירות מין מנוסה, יחתור להפחית מחומרת העונש תוך מתן עונש מידתי למרשו בגין עבירות המין אשר יוחסו לו ובהן הוא הורשע.

 

זקוקים לייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין עבירות מין? צרו קשר כעת לשיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן!

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: