fbpx

עורך דין עבירות סמים

כאשר אדם במדינת ישראל נחשד או נאשם בביצוען של עבירות סמים לסוגיהן, ובמיוחד במידה ומדובר על חשד לסחר בסמים, הוא חשוף לעונשים המחמירים המוגדרים בדין הפלילי. לפיכך, אם נחשדתם או שנאשמתם בעבירת סמים, הגורם הראשון שאליו תרצו לפנות הוא עורך דין עבירות סמים.

 

על הצורך בעורך דין עבירות סמים גם בישראל בואך שנת 2022

עבירות החזקת סמים הן כאמור מורכבות יותר מעבירות שימוש, וזה תלוי בכמות. כאשר הכמות היא גבולית, עו"ד החזקת סמים הוא נכס אמיתי, מכיוון שהוא יודע כיצד להוכיח שימוש עצמי, לעומת הכוונה לשווק ולמכור את הסם. אנשים רבים מחזיקים בסמים בכמויות קטנות, ואם מדובר ספציפית בקנאביס, או בסם קל אחר, בעזרת עו"ד טוב אפשר להשיג תוצאות מצוינות בביהמ"ש ואפילו למחוק את כל האישומים למען העתיד של החשוד.

בתוך עולם עבירות הסמים יש הבדלים גדולים מאוד בין עבירות סמים קלים לסמים קשים. בנושא הסמים הקלים, ישנה אפילו יוזמה של אי הפללה, ובעתיד, נראה שלא יהיה מנוס מלגליזציה מוחלטת לאור היתרונות הרבים של הקנאביס. עם זאת, בישראל של 2022, עבירות סמים הן עדיין פליליות בכל המובנים, ויש איסור מוחלט לגדל, למכור, לייצר, לייבא ואפילו לשווק סמים. כמובן שיש איסור מוחלט על שימוש ואחזקה, ולכן, העבודה של עו"ד עבירות סמים בישראל היא רבה.

 

כיצד עובדת הענישה בנושא עבירות סמים? עורך דין עבירות סמים מסביר

את ההבדל המהותי בין עבירות סמים קלים לסמים קשים ניתן לראות גם בענישה, בעוד עבירות סמים קלים יכולות להסתכם בעד 3 שנים בכלא, בעוד עבירות של סמים קשים, ובמיוחד סעיפים של גידול והפצה, יכולות להגיע לעד 20 שנים בכלא. כמובן שהבעיה פה היא הנושא האתי, של פגיעה בעקיפין באחר ובבריאותו, ולכן, הענישה היא כבדה ושמורה בעיקר לבכירים בעולם התחתון אשר מתעשרים ממכירת סמים בהיקפים גדולים במיוחד.

 

האם יש משמעות לכמות הסם שעמה נתפס אדם בישראל?

החזקה של כמות גדולה של סמים גורמת לבית המשפט להניח שהוא התכוון למכור את הסמים ולא להשתמש בהם בעצמו, ועליו להוכיח אחרת כדי להפחית את עונשו. במקרה כזה, הייצוג של עורך דין סחר בסמים היא קריטית, מפני שאלו אנשי המקצוע שיודעים לעזור ללקוחות להוכיח שימוש עצמי ולא הפצה. יש הרבה דרכים לעשות זאת, כולל הוכחות בעיות רפואיות או התמכרויות כאלו ואחרות. לכן, חשוב מאוד להצטייד באנשי מקצוע איכותיים כדי לצאת עם התוצאה הטובה ביותר מבית המשפט.

עורך דין עבירות סמים
עורך דין עבירות סמים

האם יש הבדל בין סמים קלים לקשים?

חשוב להבין שמבחינת החוק היבש, אין הבדלה בין סמים קשים לסמים קלים, אך עם זאת, בנושא של אי הפללה, יש חשיבות רבה לסוג מסוים – קנאביס. בכל הנושא של עבירות סמים וייצוג של עורך דין קנאביס הוא סם יוצא דופן, מפני שהוא עוזר להמון אנשים. הוא טבעי, והוא מסייע בהפחתת כאבים וסבל עבור המון מחלות שהן מאוד נפוצות.

עורך דין המבין בנושא ויודע כיצד אפשר לפעול, ואיזה שיטות אפשר להשתמש בהן בבית המשפט, הוא נכס אמיתי עבור אנשים שנתפסים באחזקה או בשימוש של קנאביס. בהרבה מאוד עבירות סמים, המטרה של רשויות החוק היא להגיע למקור, ולכן, משתמשים קטנים לא מהווים מטרה, ולבטח אם הם רוכשים את הסם למטרות הקלה מכאבים.

ככלל, במשטרה ובבית המשפט, עשויים להקל על צרכנים קלים, אם הם יעזרו בהגעה לגורמי הכוח. גם כאן, הכוח של עורכי דין עבירות סמים הוא גדול מאוד, ויכול לעשות את ההבדל בין קנסות גבוהים ואפילו זמן מאסר, לבין מחיקת כל אזכור לעבירות ברישומים.

 

מתי כדאי ליצור קשר עם עו"ד עבירות סמים?

העבודה עם עו"ד סמים צריכה להתחיל כבר בשלב מאוד מוקדם בתפיסת העבירה. על הנאשם לפנות במהרה לשירותיהם של עורכי דין עבירות סמים ולעדכן אותם בדבר התפיסה, סוג העבירה וכמובן גם בכמות החומר שנתפסה. לכמות החומר יש משמעות גדולה, כי מהכמות ניתן להבין האם מדובר בשימוש אישי או בהיתכנות של הפצת סמים ומכירתם. ברגע שהכמות היא גדולה במיוחד, נטל ההוכחה עובר אל החשוד.

 

מה המשקל של עורך דין עבירות סמים בבית המשפט?

עורכי דין העוסקים בעבירות סמים הם עו"ד פלילי לכל דבר ועניין, והם מתעסקים בנישה מאוד מורכבת בחוק. ברוב המקרים, הם גם עובדים עם אנשים נורמטיביים לכל דבר ועניין, שרק מעוניינים לעשן להנאתם או לקבל הקלה מהכאבים. עורך דין עבירות סמים הוא מקצוע שיש בו הרבה משקל ליכולות של איש המקצוע, בניגוד להרבה מקרים אחרים, במיוחד בדין הפלילי, שהם הרבה יותר חד משמעיים. לכן, ככל שתעבדו עם עו"ד עבירות סמים איכותי יותר, גדל הסיכוי שלכם לזיכוי מוחלט.

 

האם עורך דין טוב יכול למחוק את כל האישומים?

הסמים בישראל הם מאוד נפוצים, ולבטח סמים קלים. המון צעירים מעשנים סמים קלים, ואפילו עושים זאת במופגן ברחוב. יש הרבה מאוד קבוצות ואפליקציות שמאפשרות קניית סמים, והנושא הוא מאוד מורכב גם מבחינת אכיפת החוק וגם מבחינת הפסיקה בבית המשפט. לכן, דווקא בעבירות סמים, עורך דין איכותי יכול לעשות את ההבדל ולייצר הגנה איכותית מאוד עבור הלקוח שלו, עוד ביצירת הקשר הראשוני, ועד לזיכוי האפשרי בבית המשפט.

 

זקוקים לייעוץ משפטי של עורך דין עבירות סמים? לקביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן!

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: