fbpx

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

לונדון היא יעד השקעה אטרקטיבי עבור ישראלים. העיר מציעה שוק נדל"ן יציב וחזק, עם ביקושים גבוהים לדירות להשכרה. בנוסף, ישראלים נהנים מיחסי מסחר מצוינים עם בריטניה, מה שמקל על ההשקעה במדינה. במדריך זה נפרט על הכדאיות בהשקעה בדירה בלונדון בשנת 2023, נסביר מדוע כדאי להשקיע דווקא בדירה בלונדון, נציג את הערוצים שבהם ניתן לגשת לרכישת דירה להשקעה בלונדון ונסקור מספר טיפים למציאת גורם מקצועי שילווה את עסקת הרכישה שלכם בלונדון.

להאזנה:

 

"לונדון כן מחכה לי": על הכדאיות בהשקעה בדירה בלונדון בשנת 2023

לונדון היא אחת הערים הפופולריות ביותר בעולם להשקעה בנדל"ן. העיר מציעה שוק נדל"ן יציב וחזק, עם ביקוש גבוה לדירות מצד שוכרים. גם בשנת 2023, הביקוש לדירות בלונדון נמצא במגמת עלייה, בשל מספר גורמים, כולל:

  • האוכלוסייה ההולכת וגדלה של לונדון: לונדון היא אחת הערים הצפופות ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של מעל ל- 9 מיליון איש. האוכלוסייה צפויה להמשיך לגדול בשנים הקרובות, מה שיגדיל גם את הביקושים לדירות.
  • הצמיחה הכלכלית של לונדון: לונדון היא אחת הערים החזקות בעולם במישור הכלכלי. הצמיחה הכלכלית של העיר מובילה לעלייה בשכר, מה שמגדיל את היכולת של אנשים לשכור דירה.
  • האטרקטיביות של לונדון כעיר תיירות: לונדון היא אחת הערים התיירותיות ביותר בעולם. העיר מציעה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות, מה שמושך תיירים מכל העולם, אשר זקוקים לדירות להשכרה.

 

מדוע כדאי להשקיע דווקא בדירה בלונדון?

להשקעה בדירה בלונדון מספר יתרונות עבור ישראלים, כולל:

  1. שוק נדל"ן יציב וחזק: שוק הנדל"ן בלונדון נחשב כאמור, לאחד השוקיים היציבים והחזקים בעולם. זהו יתרון בולט עבור משקיעים, שכן הם יכולים להיות בטוחים שהשקעתם תהיה בטוחה.
  2. ביקושים גבוהים לדירות להשכרה: הביקושים לדירות להשכרה בלונדון הם גבוהים מאוד, כפי שציינו זה מכבר. זהו יתרון אדיר עבור משקיעים, שכן הם יכולים להיות בטוחים שהדירה שלהם תהיה מושכרת בקלות יחסית.
  3. אפשרות להרוויח מהתשואה על השכירות: התשואה על השכירות לדירות בלונדון היא גבוהה יחסית. זהו יתרון עבור משקיעים, שכן הדבר מצביע על פוטנציאל נאה לכך שההשקעה תניב רווחים יפים.
  4. אפשרות להרוויח מהעלייה בערך הדירה: שוק הנדל"ן בלונדון נמצא במגמת עלייה. זהו יתרון משמעותי ביותר עבור משקיעים כשלעצמו, לאור העובדה שהם יכולים להרוויח כסף גם מהעלייה בערך הדירה שלהם.

 

איך כדאי להיערך להשקעה בדירה בלונדון?

להלן מספר טיפים למשקיעים ישראלים המעוניינים להשקיע בדירה בלונדון בצורה נבונה ומושכלת:

  • התייעצו עם יועץ נדל"ן מקצועי: יועץ נדל"ן מקצועי יכול לסייע לכם למצוא את ההשקעה המתאימה ביותר עבורכם.
  • עשו מחקר מקיף: לפני שאתם משקיעים בדירה בלונדון, חשוב לעשות מחקר מקיף על שוק הנדל"ן המקומי.
  • קחו בחשבון את עלויות העסקה: עלויות העסקה בלונדון עשויות להיות גבוהות יחסית וחשוב להביא בחשבון את מכלול הרכיבים הנלווים אל עלות הנכס הנרכש.
  • היעזרו בשירותים של עורך דין: עורך דין בעל ניסיון בליווי עסקאות מקרקעין ורכישת נדל"ן להשקעה בלונדון, יכול להעמיד לרשותכם ייעוץ משפטי רב ערך לקראת העסקה ולהבטיח שאתם מבינים את תנאי העסקה מכל ההיבטים, לרבות היבטי מיסוי פוטנציאליים שחיוני להכיר מראש.
איפה כדאי לקנות דירה להשקעה
איפה כדאי לקנות דירה להשקעה

 

רכישת נדל"ן להשקעה בלונדון – איך מתחילים?

ישנן שתי דרכים עיקריות להשקיע בנדל"ן בלונדון: באופן עצמאי או באמצעות איש מקצוע.

 

קניית דירה בלונדון באופן עצמאי

קניית דירה להשקעה בלונדון באופן עצמאי היא אפשרית, אך היא מורכבת ודורשת השקעה של זמן ומשאבים רבים מצד הרוכש הפוטנציאלי. המשקיע יצטרך לבצע מחקר מעמיק של שוק הנדל"ן בלונדון, לאתר נכס מתאים, לנהל מו"מ עם המוכר, לחתום על חוזה רכישה ולסיים את הליך הרכישה בכוחות עצמו – כל זאת בשפה זרה ובתנאים שאינם בהכרח מוכרים לו.

עם זאת, היתרון של קניית דירה בלונדון באופן עצמאי הוא שהמשקיע יכול לשלוט על התהליך ולהבטיח שהוא מקבל את העסקה הטובה ביותר בהתאם לצרכיו ותקציבו, מבלי לערב גורמים מתווכים בתהליך, שתמורת עזרתם המקצועית, יידרש לשלם סכומים נוספים. מנגד, החיסרון הוא שהמשקיע עלול לבזבז זמן וכסף על מחקר ונסיעות, וכן עלול להסתכן בטעויות יקרות.

 

רכישת דירה בלונדון באמצעות איש מקצוע

רכישת דירה בלונדון באמצעות איש מקצוע היא הדרך היעילה ביותר להשקיע בנדל"ן בעיר. איש המקצוע יבצע עבור המשקיע את מירב העבודה, החל מאיתור הנכס, דרך ניהול המשא ומתן עם המוכרים ועד לסיום הליך הרכישה.

היתרון של רכישת דירה בלונדון באמצעות איש מקצוע הוא שהמשקיע מקבל שירות מקיף ומקצועי מגורם מוסמך הבקיא בשוק הנדל"ן המקומי ובתהליך הרכישה על מלוא היבטיו, ובכך לרוב גם חוסך זמן וכסף לרוכשים, על הדרך. עם זאת, החיסרון הוא שהמשקיע עלול לשלם עמלות גבוהות לאיש המקצוע.

 

אז מה עדיף – לקנות דירה להשקעה בלונדון עצמאית או עם ליווי מקצועי?

למשקיעים שאינם מכירים את שוק הנדל"ן בלונדון, בהחלט מומלץ לרכוש דירה באמצעות איש מקצוע – ורצוי שיהיה עורך דין מוסמך המכיר היטב את ההיבטים המשפטיים הנלויים אל עסקת רכישה כזו. איש מקצוע מנוסה יוכל לסייע למשקיעים למצוא את הנכס המתאים ביותר עבורם, לנהל מו"מ מוצלח מול המוכר ולסיים את הליך הרכישה בצורה חלקה יותר.

 

טיפים לבחירת איש מקצוע לליווי מקצועי של השקעות נדל"ן בלונדון

כפי שנוכחתם לדעת מקריאת השורות הקודמות, בחירת איש מקצוע מיומן להשקעות נדל"ן בלונדון, היא החלטה חשובה, שבכוחה למנף את רווחיות העסקה ולמקסם את יעילותה עבורכם כמשקיעים.

אולם כדי שתוכלו ליהנות מן היתרונות הללו, חשוב להיות ערים לקווים המנחים לבחירת איש מקצוע רלוונטי שילווה אתכם בתהליך:

  • עליכם לוודא כי אתם בוחרים איש מקצוע בעל ניסיון רב בהשקעות נדל"ן בלונדון. איש מקצוע מנוסה יכיר את השוק המקומי וידע לזהות הזדמנויות השקעה טובות ממשקיע שאינו מכיר את שוק הנדל"ן הלונדוני.
  • בדקו את המוניטין של איש המקצוע שילווה אתכם בעסקה. בקשו המלצות מחברים, משפחה או קולגות שהסתייעו בגורם מקצועי להשקעת נדל"ן בבריטניה, בדגש על לונדון. תוכלו גם לבדוק את המוניטין של איש המקצוע באינטרנט.
  • הקפידו לקבל הצעת מחיר מפורטת מראש. הצעת מחיר מפורטת תאפשר לכם להבין את עלויות השירותים של איש המקצוע הנבחר.
  • להלן מספר שאלות שמומלץ לשאול את אנשי המקצוע שאתם שוקלים להסתייע בהם בעסקת הרכישה שלכם, במהלך תהליך הבחירה:
  1. כמה זמן אתם עוסקים בהשקעות נדל"ן בלונדון?
  2. אילו אזורים של לונדון אתם מכירים היטב?
  3. מהו פרופיל המשקיעים שלכם?
  4. מהם השירותים שאתם מציעים למשקיעים?
  5. מהן עלויות השירותים שלכם?

תשובה לשאלות אלו תסייע לכם להבין מי מאנשי המקצוע שלפניכם הוא המתאים ביותר עבורכם.

 

אילו גורמים קריטי להביא בחשבון כשמחפשים נכס נדל"ן להשקעה בלונדון?

בחירה בנכס הנדל"ן הנכון להשקעה שלכם בלונדון, היא החלטה חשובה, שכן היא עשויה להשפיע על רווחיות ההשקעה שלכם. על מנת להבטיח שאתם מבצעים את הבחירה הנכונה, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים קריטיים, כולל:

  • לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן: המיקום של הנכס הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהשקעות נדל"ן, שכן הוא משפיע על הביקוש לדירות להשכרה. חשוב לבחור נכס באזור עם ביקוש גבוה לדירות להשכרה. אזורים פופולריים להשקעה בנדל"ן בלונדון כוללים את מרכז העיר, אזורי עסקים ותעשייה, אטרקציות תיירותיות, אזורי מגורים יוקרתיים ועוד.
  • הגודל והסוג של הנכס: הגודל והסוג של הנכס גם הם גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בהתאם לצרכים שלכם. אם אתם מתכננים להשכיר את הנכס לסטודנטים, לדוגמה, ייתכן שתרצו לבחור דירה קטנה במחיר נמוך. אם אתם מתכננים להשכיר את הנכס למשפחות, לדוגמה, ייתכן שתרצו לבחור דירה גדולה יותר עם מספר חדרי שינה.
  • המחיר: חשוב להגדיר תקציב לפני שאתם מתחילים לחפש נכס להשקעה בלונדון ובכלל. חשוב לזכור שהעלות הכוללת של הנכס כוללת גם את העלויות הנלוות, כגון מסים, דמי תיווך ועוד, ולהיערך לכך תקציבית מבעוד מועד.
  • התשואה על ההשקעה: חשוב לחשב את התשואה הצפויה על ההשקעה שלכם, לפני שאתם רוכשים את הנכס.
  • הסיכונים הכרוכים בהשקעה: חשוב להיות מודעים היטב לסיכונים הכרוכים בהשקעות נדל"ן בחו"ל (בדומה להשקעות נדל"ן בארץ), כגון ירידת מחירים, אי התאוששות השוק ועוד.

 

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה – סיכום

בשנת 2023, לונדון נחשבת כיעד השקעה אטרקטיבי במיוחד עבור משקיעים מכל העולם. אולם למשקיעים שאינם מכירים את שוק הנדל"ן בלונדון, מומלץ לרכוש דירה באמצעות איש מקצוע, על מנת למזער סיכונים ולמקסם את התשואה הפוטנציאלית מהעסקה.

למשרד עו"ד ורו"ח אורדן ניסיון רב בליווי רכישות נדל"ן בשוק הלונדוני. נשמח לייעץ לכם וללוות אתכם בעסקת הרכישה שלכם, החל משלב חיפוש הנכס האידיאלי להשקעה ועד לשלב מציאת השוכרים. פנו אלינו לפרטים!

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: