fbpx

היתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד

גישור עסקי הוא תהליך שבו שני צדדים הנמצאים במחלוקת, פונים אל צד שלישי נייטרלי, המכונה בעגה המשפטית "מגשר". מטרת הפנייה לגישור העסקי היא ללבן את המחלוקת ולהגיע לפתרונות אופרטיביים, באופן ענייני, יעיל ומהיר מכפי שהתדיינות בבתי המשפט לרוב מאפשרת. במאמר זה, נמנה את היתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד, נסקור דוגמאות לאופן שבו מגשר עסקי שהוא גם רואה חשבון ועורך דין בהכשרתו, יכול לתרום להצלחת הגישור,  ונציג בפניכם כמה טיפים מועילים למציאת מגשר עסקי שהוא רואה חשבון ועו"ד. לגזור ולשמור!

 

על מהותם של הליכי גישור והיתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד

על מנת שגישור עסקי יצליח, חשוב שהמגשר יהיה בעל הכשרה וניסיון מתאימים. בראש ובראשונה, מגשר עסקי טוב צריך להיות בעל הבנה עמוקה של העולם העסקי, כולל בקיאות בהיבטים המשפטיים והחוזיים הנוגעים לעניין שבמחלוקת, ההיבטים העסקיים והכלכליים, האספקטים הניהוליים, עולם דיני העבודה וכן הלאה.

מגשר שהוא גם רואה חשבון ועו"ד, הוא בעל הכשרה וניסיון המתאימים במיוחד לניהול גישור עסקי. זאת לאור העובדה שרואה חשבון ועו"ד מכיר את היבטי המשפט והכלכלה הרלוונטיים לעסקים, והודות לכך, יש לו את היכולת להבין את הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים בצורה מיטבית.

 

מהם היתרונות בניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד?

להלן כמה מהיתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד:

  • הבנה עמוקה של העולם העסקי: רואה חשבון ועו"ד מכיר את המושגים והמונחים העסקיים מקרוב, ויש לו את היכולת להבין את המשמעויות המשפטיות והכלכליות של ההסכמות המוצעות לצדדים החלוקים, במסגרת הליך הגישור.
  • ניסיון בפתרון סכסוכים: רואה חשבון ועו"ד מכיר את הדרכים השונות לפתרון סכסוכים משפטיים וכלכליים, וניחן במיומנות הנדרשת כדי להוביל את הצדדים להסכמה שתהיה מקובלת על שניהם.
  • נייטרליות: רואה חשבון ועו"ד הוא לרוב גורם נייטרלי, שאינו קשור לאף אחד מהצדדים. זה מאפשר לו להוביל את הגישור בצורה עניינית, הוגנת ויעילה.
  • אמון: על עו"ד שהוא גם רואה חשבון, חלים כללי אתיקה מקצועית וחיסיון לקוח. בנוסף, בעלי מקצוע אלו נדרשים גם להסמכה רשמית מלשכת עורכי הדין ומועצת רואי החשבון בישראל, מה שיכול לתרום ליצירת אמון במגשר כאוטוריטה ראויה ורלוונטית לפתרון הקונפליקט העסקי, ולהביא לשיפור סיכויי ההצלחה של הגישור.
  • חיסכון בזמן וכסף: גישור הוא תהליך מהיר ויעיל יותר מהליך משפטי. זה יכול לחסוך לצדדים זמן וכסף יקרים.
  • שמירת על מערכת היחסים בין הצדדים: גישור מאפשר לצדדים להגיע להסכמה תוך שמירה על מערכת היחסים ביניהם. זה יכול להיות חשוב במיוחד במקרים שבהם הצדדים עובדים יחד או מתכוונים להמשיך לעבוד יחד בעתיד.
  • שיפור התקשורת בין הצדדים: גישור עסקי הוא הליך שמעצם מהותו, מעודד את הצדדים לתקשר זה עם זה בצורה מכבדת, פתוחה וישירה. זה יכול לתרום מאוד לשיפור התקשורת בין הצדדים גם לאחר הגישור.

אם לסכם, ניתן בהחלט לומר כי בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד, הוא בעל הכשרה וניסיון המתאימים במיוחד לניהול הליכי גישור עסקי. גישור עסקי מנוהל על ידי בעל מקצוע כזה, יכול להביא לתוצאות טובות יותר עבור כל הצדדים למחלוקת, הן מבחינה משפטית והן מבחינה עסקית וכלכלית.

היתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועוד
היתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועוד

 

דוגמאות לאופן שבו מגשר עסקי שהוא רואה חשבון ועו"ד יכול לתרום להצלחת הגישור

להלן כמה דוגמאות ליתרונות ספציפיים של פנייה להליך גישור עסקי המנוהל על ידי מגשר מקצועי שהוא גם רואה חשבון ועורך דין בהכשרתו:

  1. במקרה של סכסוך עסקי הנוגע לעניינים כספיים, רואה חשבון ועו"ד יכול לספק ייעוץ מקצועי לצדדים בנוגע להיבטים הכספיים של פתרון המחלוקת.
  2. במקרה של סכסוך עסקי הנוגע ליחסי עבודה, רואה חשבון שהוא גם עורך דין דיני עבודה מוסמך, יכול לספק ייעוץ מקצועי לצדדים בנוגע להיבטים המשפטיים של ההסכם, בראי דיני העבודה.
  3. במקרה של סכסוך עסקי הנוגע להסכם שיתוף פעולה, רואה חשבון ועו"ד יכול לספק ייעוץ מקצועי לצדדים בנוגע להיבטים העסקיים, המסחריים והחוזיים של ההסכם.

על כן, עסקים המעוניינים לפתור סכסוך עסקי בתהליך גישור, מומלץ כי יפנו למגשר מוסמך שהוא בעל מקצוע בעל הכשרה של רואה חשבון ועורך דין כאחד.

 

טיפים לבחירת מגשר עסקי שהוא רואה חשבון ועורך דין

להלן כמה טיפים לבחירת מגשר עסקי שהוא רואה חשבון ועו"ד:

  1. דאו שהמגשר בעל הכשרה וניסיון מתאימים:

הדבר החשוב ביותר בבחירת מגשר עסקי הוא לוודא שהוא בעל הכשרה וניסיון מתאימים. בדקו האם המגשר הוא חבר בארגון מגשרים מוכר, כגון לשכת המגשרים בישראל. בדקו גם האם המגשר בעל ניסיון בגישור סכסוכים עסקיים ובדקו היטב את המוניטין המקצועי שלו בעולם הגישור העסקי, בדגש על התחום שסביבו נסובה המחלוקת שלכם.

  1. קבלו המלצות ממקורות מהימנים:

דרך טובה למצוא מגשר עסקי מומלץ, היא לקבל המלצות ממקורות מהימנים, כגון חברים, משפחה, או עסקים אחרים בתחומכם.

  1. פגשו את המגשר באופן אישי כדי לבדוק את מידת האמון וההתאמה שלכם אליו:

פגישה אישית עם המגשר, היא הזדמנות טובה להכיר אותו ולבדוק את מידת האמון וההתאמה שלו אליכם ולצרכיכם. שאלו את המגשר על ניסיונו, על הגישה שלו לגישור, ועל הדרך שבה הוא מתכוון לנהל את הגישור שלכם.

  1. התייעצו עם עורך דין:

אם אתם מתלבטים לגבי בחירת מגשר עסקי, תוכלו להתייעץ עם עורך דין. עורך דין יכול לעזור לכם לבחור מגשר בעל הכשרה וניסיון מתאימים, ולבדוק האם המגשר מתאים לסכסוך שלכם.

 

4 השאלות שרצוי לשאול מגשר שהוא רואה חשבון ועורך דין בפגישת ההיכרות

להלן מספר שאלות שמומלץ לשאול מגשר עסקי, בעת פגישת ההיכרות הראשונית עמו:

  1. מהו הניסיון שלך בגישור בסכסוכים עסקיים?
  2. מהי הגישה שלך לגישור עסקי?
  3. איך אתה מתכוון לנהל את הגישור שלנו?
  4. האם אתה מוכן לשתף פעולה עם עורכי הדין שלנו?

תשובה לשאלות אלו יכולה לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי בחירת מגשר עסקי מיומן.

 

היתרונות שבניהול גישור עסקי אצל בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד – סיכום

גישור עסקי הנוהל על ידי בעל מקצוע שהוא רואה חשבון ועו"ד, הוא דרך מצוינת לפתור סכסוכים עסקיים בצורה יעילה, הוגנת, ומהירה. בעל מקצוע כזה מחזיק בידע והניסיון הנדרשים כדי להבין את הצרכים והאינטרסים של כל הצדדים, ולסייע להם להגיע להסכמה שתהיה מקובלת על כולם.

אם אתם מצויים בסכסוך עסקי, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין המציע גם שירותי ראיית חשבון. עורכי הדין שלנו בעלי ניסיון רב בגישור סכסוכים עסקיים, ויכולים לספק לכם את הייעוץ והסיוע המשפטיים והחשבונאיים הנדרשים כדי לפתור את הסכסוך בצורה מוצלחת.

צרו קשר עוד היום עם משרד עורך דין ורו"ח אורדן, כדי לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית. אנו נשמח לסייע לכם לפתור את הסכסוך העסקי שלכם ולשמור על האינטרסים העסקיים שלכם כמו גם על מערכת היחסים העסקית שלכם עם הצד השני.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
בוררות עסקית

בעולם העסקים, מחלוקות הן בלתי נמנעות. עם זאת, המסלול המסורתי של ליטיגציה יכול להיות בזבזני בזמן, יקר ולהכביד על כל הצדדים המעורבים בסכסוך. כאן מתגלה

קרא עוד »
גישור עסקי

גישור עסקי הוא הליך שבו צדדים לסכסוך עסקי פונים לגורם שלישי, הנקרא "מגשר", על מנת שזה יעזור להם להגיע להסכם ליישוב הסכסוך. הליך הגישור מתנהל

קרא עוד »